poniedziałek, 26 kwietnia 2010

Nabór do szkoły 2010/2011

śywiec, 26 luty 2010r.
Regulamin rekrutacji
w Zespole Szkół Agrotechnicznych i Ogólnokształcących
im. Józefa Piłsudskiego w śywcu na rok szkolny 2010/2011
1. Kandydaci do klas pierwszych mogą składać dokumenty do następujących szkół :
4-letniego Technikum w zawodach:
- Technik hotelarstwa - 15 miejsc
- Technik obsługi turystycznej - 15 miejsc
- Technik Ŝywienia i gospodarstwa domowego - 15 miejsc
- Technik hodowca koni - 15 miejsc
3-letniego Liceum Ogólnokształcącego:
- Klasa Mistrzostwa Sportowego (biathlon i tenis stołowy) - 15 miejsc
- Klasa wojskowa - 45 miejsc
Zasadniczej Szkoły Zawodowej w zawodach:
- Mechanik operator pojazdów i maszyn - 15 miejsc
- Kucharz małej gastronomii - 15 miejsc
2. O przyjęciu do szkoły decyduje suma punktów za egzamin gimnazjalny/max 100 pkt/ i za
oceny na świadectwie końcowym/max 76 pkt/. Punktacji podlegają równieŜ dodatkowe
osiągnięcia zapisane na świadectwie oraz świadectwo z wyróŜnieniem /max 24 pkt/
zgodnie z tabelą punktacji,
3. Ustala się następujące zasady punktowania:
Punktujemy 4 przedmioty Punktacja szczegółowa Punktacja maksymalna
dopuszczający – 3 punkty
dostateczny – 9 punktów
dobry – 13 punktów
bardzo dobry – 16 punktów
1.Język polski
wszystkie szkoły
celujący – 19 punktów
Max 19 punktów
2.Język angielski - wszystkie szkoły Jak wyŜej Max 19 punktów
3.Matematyka - liceum i technikum
3.Technika – szkoły zawodowa
Jak wyŜej Max 19 punktów
4.Geografia – tech. hotelarstwa, tech.
obsługi turystycznej
4.Biologia – tech. Ŝywienia, hodowca
koni
4.Wych. Fizyczne – liceum klasa PO i
SMS, szkoły zawodowe
Jak wyŜej Max 19 punktów
Świadectwo ukończenia gimnazjum z wyróŜnieniem 5 punktów
Udział w finale wojewódzkim konkursów przedmiotowych organizowanych
przez Kuratorium Oświaty
Max 12 punktów
za jeden tytuł - 10 punktów
za dwa i więcej – dodatkowo 2 punktów
Osiągnięcia sportowe, artystyczne (indywidualne lub zespołowe) lub
konkursy inne, co najmniej na szczeblu powiatowym.
NaleŜy dostarczyć do naszej szkoły, zaświadczenie o osiągnięciach
sportowych, artystycznych lub innych konkursach potwierdzonych
pieczątką macierzystego gimnazjum
Max 5 punktów
I miejsce lub laureat – 5 pkt
II miejsce lub finalista– 4 pkt
III miejsce lub wyróŜnienie - 3 pkt
Praca społeczna w charakterze wolontariusza- na podstawie zaświadczenia 2 punkty
ZASADY I TERMINY W REKRUTACJI ELEKTRONICZNEJ
PRZECZYTAJ UWAśNIE !
Terminy Wydarzenie
od 10 maja 2010 r. do 18
czerwca 2010 r,
1. Wprowadź przez Internet swoje dane w systemie Vulcan. Wydrukuj podanie i dostarcz
go do naszej szkoły jeŜeli nas wybrałeś jako szkołę pierwszego wyboru. UWAGA –
jeŜeli chcesz mieć największą szansę na przyjęcie to wskaŜ naszą szkołę na pierwszym
priorytecie.
2. JeŜeli nie masz takiej moŜliwości to zgłoś się do sekretariatu naszej szkoły gdzie
zostaniesz wprowadzony do sytemu rekrutacji Vulcan.
3. Dostarcz równieŜ zaświadczenia o osiągnięciach sportowych, artystycznych lub innych
konkursach (co najmniej na szczeblu powiatowym), potwierdzonych pieczątką
macierzystego gimnazjum oraz zaświadczenie o wolontariacie.
od 25 czerwca 2010 r. do
29 czerwca 2010 r. godz.
1000
Musisz dostarczyć do naszej szkoły (jeŜeli wybrana została jako pierwszy priorytet)
potwierdzonej kopii świadectwa ukończenia gimnazjum i egzaminu gimnazjalnego.
02 lipca 2010 r. do godz.
1000
Ogłoszenie przez dyrektora szkoły listy kandydatów przyjętych do szkoły.
do 06 lipca 2010 r. do
godz. 1200
Musisz potwierdzić wolę uczęszczania do naszej szkoły poprzez dostarczenie oryginału
świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginału zaświadczenia z egzaminu
gimnazjalnego.
07 lipca 2010 r. do godz.
1000
Ogłoszenie przez dyrektora szkoły listy przyjętych do szkoły.
Od 8 lipca 2010r. do 31
sierpnia 2010r.
JeŜeli nie zostaniesz przyjęty do Ŝadnej szkoły, przyjdź do nas i zapytaj czy mamy
wolne miejsca. JeŜeli będziemy dysponować wolnymi miejscami to przyjmiemy Cię do
szkoły.
UWAGA: Kandydaci którzy nie zalogowali się przez system Vulcan
powinni zgłosić się do sekretariatu naszej szkoły w celu wpisania do
systemu.
Informacje dodatkowe:
1. Szkoła dysponuje internatem ze stołówką.
2. W szkole odbywają się wszystkie egzaminy zawodowe.
3. Zapewniamy miejsca praktyki dla wszystkich uczniów . Szkoła nasza ma
uprawnienia egzaminacyjne we wszystkich nauczanych zawodach.
4. Wszystkie zajęcia praktyczne odbywają się w szkole we własnych warsztatach
szkolnych i pracowniach.
5. Dodatkowe informacje oraz wymagane dokumenty związane z przyjęciem do
szkoły moŜna odebrać w sekretariacie szkoły, codziennie od godziny 800 do 1500
lub pobrać ze strony internetowej www.moszczanica.pl,
JeŜeli masz pytanie w sprawie naboru to napisz do nas:
zsaio@ moszczanica.pl
Udzielimy pełnej informacji lub prześlemy materiały informacyjne (nie
odpowiadamy na anonimy)
6. Telefony kontaktowe do szkoły- 033/ 475-05-70 do 71, internat 033 /475-05-72
7. Dojazd do szkoły autobusami MZK nr 7 i 14 .
Dyrektor Zespołu Szkół Agrotechnicznych i Ogólnokształcących
im Józefa Piłsudskiego w śywcu
mgr inŜ. Czesław Malinka
Załącznik nr 1- informacje dodatkowe dla kandydatów
1. Przy przyjmowaniu do szkół, w przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu
kwalifikacyjnym, pierwszeństwo mają:
a. sieroty, osoby przebywające w placówkach opiekuńczo - wychowawczych oraz osoby
umieszczone w rodzinach zastępczych,
b. kandydaci o ukierunkowanych i udokumentowanych zdolnościach, którym ustalono
indywidualny program lub tok nauki,
c. kandydaci z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi moŜliwości wyboru kierunku
kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno -
pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.
2. Kandydaci do szkoły ponadgimnazjalnej, którzy ukończyli szkołę za granicą, równorzędną
polskiemu publicznemu gimnazjum, przyjmowani są do szkoły ponadgimnazjalnej na podstawie
świadectwa uzyskanego za granicą, jeŜeli przewidziany planem nauczania okres nauki w szkołach za
granicą wyniósł łącznie co najmniej 9 lat i na pierwszy rok nauki przyjmowano kandydatów nie
wcześniej, niŜ w 6 roku Ŝycia.
3. Lista konkursów przedmiotowych organizowanych przez Śląskiego Kuratora Oświaty w roku
szkolnym 2008/2009:
1) język polski
2) język angielski
3) język niemiecki
4) język francuski
5) język rosyjski
6) historia
7) matematyka
8) fizyka i astronomia
9) biologia
10) chemia
11) geografia.
4. Kandydat do młodzieŜowych szkół ponadgimnazjalnych na podbudowie gimnazjum moŜe składać
dokumenty co najwyŜej do trzech szkół.
5. Do podania o przyjęcie do szkoły naleŜy dołączyć:
a. poświadczoną kopię świadectwa ukończenia gimnazjum,
b. poświadczoną kopię zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego,
c. orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez zespół orzekający działający w
publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej w
przypadku kandydatów niepełnosprawnych,
d. zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty olimpiad lub konkursów.
e. kandydaci do klas sportowych i szkół mistrzostwa sportowego dołączają opinię trenera lub
instruktora prowadzącego zajęcia sportowe, opinię lekarza, zaświadczenie lekarskie potwierdzające
bardzo dobry stan zdrowia wydane przez lekarza specjalistę w dziedzinie medycyny sportowej lub
innego uprawnionego lekarza, zgodnie z odrębnymi przepisami oraz pisemną zgodę rodziców
(prawnych opiekunów).
3. Kandydat składając dokumenty do wybranej szkoły, posługuje się wyłącznie kopiami świadectw
ukończenia gimnazjum i zaświadczeń o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego.
4. W systemie rekrutacji elektronicznej kandydat posługuje się kopią świadectwa ukończenia
gimnazjum i kopią zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego opatrzonymi
numerem "1". Na Ŝyczenie ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) dyrektor gimnazjum
zobowiązany jest wydać pozostałe kopie obu ww. dokumentów opatrzone odpowiednio numerami "2" i
"3", które mogą być wykorzystane jedynie w rekrutacji poza systemem elektronicznym.
5. Oryginał świadectwa ukończenia gimnazjum wraz z oryginałem zaświadczenia o szczegółowych
wynikach egzaminu gimnazjalnego naleŜy złoŜyć w wybranej szkole, w której uczeń potwierdza wolę
podjęcia nauki .
6. W poniedziałek lub wtorek w ostatnim tygodniu zajęć dydaktycznych w roku szkolnym 2008/2009 -
uczniowie klas III gimnazjum otrzymują na zajęciach z wychowawcą druk zawierający informację o
wyborze szkół ponadgimnazjalnych.
7. Wypełniony druk uczniowie oddają wychowawcy w dniu następnym po otrzymaniu.
8. Wychowawca klasy w ostatnim dniu zajęć dydaktycznych przekazuje uczniom:
a. oryginał świadectwa ukończenia gimnazjum
b. oryginał zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego
c. potwierdzoną kopię świadectwa ukończenia gimnazjum opatrzona numerem "1".
d. potwierdzoną kopię zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego opatrzona
numerem "1".
e. ostemplowany pieczątką gimnazjum druk zawierający informację o szkołach, do których
uczeń złoŜył dokumenty.
f. na Ŝyczenie ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) dyrektor gimnazjum
zobowiązany jest wydać pozostałe kopie świadectwa ukończenia gimnazjum i kopie
zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego opatrzone odpowiednio numerami "2" i
"3", które mogą być wykorzystane jedynie w rekrutacji poza systemem elektronicznym.
9. Uczeń dostarczając do wybranej szkoły oryginał świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginał
zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego, potwierdza jednoznacznie wolę uczęszczania do
niej od dnia 1 września 2010 r.
10.Nieprzekazanie przez ucznia oryginału świadectwa do danej szkoły o jego deklaracji woli w
terminie określonym niniejszą Decyzją jest jednoznaczne ze skreśleniem go z listy przyjętych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz